Projeto DHnet
Ponto de Cultura
Podcasts
 
 Direitos Humanos
 Desejos Humanos
 Educação EDH
 Cibercidadania
 Memória Histórica
 Arte e Cultura
 Central de Denúncias
 Banco de Dados
 MNDH Brasil
 ONGs Direitos Humanos
 ABC Militantes DH
 Rede Mercosul
 Rede Brasil DH
 Redes Estaduais
 Rede Estadual RN
 Mundo Comissões
 Brasil Nunca Mais
 Brasil Comissões
 Estados Comissões
 Comitês Verdade BR
 Comitê Verdade RN
 Rede Lusófona
 Rede Cabo Verde
 Rede Guiné-Bissau
 Rede Moçambique

 

Alguns textos fundamentais na área dos Direitos Humanos

Declaração Universal dos Direitos do Homem (1948).  

Convenção para a Protecção dos Direitos do Homem e das Liberdades Fundamentais (1950).  

Pacto Internacional sobre Direitos Civis e Políticos (1966).  

Pacto Internacional sobre os Direitos Económicos, Sociais e Culturais (1966).  

Recomendação sobre a Educação para a Compreensão, a Cooperação e a Paz Internacionais, e a Educação relativa aos Direitos do Homem e às Liberdades Fundamentais (1974).  

Recomendação N.º R 18 sobre "A formação dos professores para uma educação para a compreensão intercultural, nomeadamente num contexto de migração" (1984).  

Recomendação N.º R 7 sobre "Ensino e a aprendizagem dos direitos do homem nas escolas" (1985).  

Convenção sobre os Direitos da Criança (1989). Declaração e Programa de acção da Conferência Mundial sobre os Direitos do Homem (1993).  

Plano de acção mundial para a Educação para os Direitos do Homem e para a Democracia (1993).  

Plano internacional de acção para a Década das Nações Unidas para a Educação no domínio dos Direitos do Homem, 1995- 2004 (1994).  

Quadro de acção integrado relativo à Educação para a Paz, aos Direitos do Homem e à Democracia (1995).  

Declaração por ocasião do 50.º aniversário da Declaração Universal dos Direitos do Homem (1998).  

Declaração de Princípios sobre a Tolerância (1995). Declaração sobre o direito e a responsabilidade dos indivíduos, grupos e órgãos da sociedade de promover e proteger os direitos do homem e as liberdades fundamentais universalmente reconhecidas (1998).  

Convenção Europeia dos Direitos do Homem (1998). Declaração e Programa sobre a Educação para a Cidadania fundada nos Direitos e Responsabilidades dos Cidadãos (1999).  

Lista bibliográfica de algumas obras relevantes na área dos Direitos Humanos  

ACNUR (1997). Les Réfugiés dans le Monde. Les Personnes Déplacées: L'Urgence Humanitaire. Paris: La Découverte.  

Álvaro, A. G. et. al. (1999). Ciganos e degredos. Os casos de Espanha, Portugal e Inglaterra, Séculos XVI- XIX. Lisboa: Centre de Recherches Tsiganes/ Secretariado Coordenador dos Programas de Educação Multicultural.  

Amnesty International (1978). Flaws in the Pattern: Human Rights in Literature. Ontario: Amnesty International Canadian Section.

Amnesty International (1992). Human Rights for Children: A Curriculum for Teaching Human Rights to Children Ages 2- 12. EUA: Kiran S. Rana.

Amnesty International (1993). Ethical Codes and Declarations Relevant to the Health Professions. London: Amnesty International United Kingdom.

Amnesty International (1996). Human Rights Education Biblliography. London: Amnesty International United Kingdom.

Amnesty International (S/ d). Teaching and Learning about Human. London: Amnesty International United Kingdom.

Amnistia Internacional (2000). Primeiros Passos: Um Manual de Iniciação à Educação para os Direitos Humanos. Lisboa: Secção Portuguesa da Amnistia Internacional / Comissão Nacional para as Comemorações da Década das Nações Unidas para a Educação dos Direitos Humanos.*

Andreopoulos, G. et. al. (1996). Human Rights Education for the 21st Century. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.

Barrs, D. & Juffkins, M. (eds.). (1996). Material Educativo sobre as Nações Unidas. Nível Primário. Lisboa: Publicações das Nações Unidas.

Barrs, D. & Juffkins, M. (eds.). (1996). Material Educativo sobre as Nações Unidas. Nível Intermédio. Lisboa: Publicações das Nações Unidas. 65

Barrs, D. & Juffkins, M. (eds.) (1996). Material Educativo sobre as Nações Unidas. Nível Secundário. Lisboa: Publicações das Nações Unidas.

Benavente, A. (1993). Estratégias de Igualdade real. In Ministério da Educação/ Educação para Todos: ponte para um outro futuro. Lisboa: Editorial Ministério da Educação.

Bernstein, Tarrow et. al. (eds.) (1987). Human Rights and Education. Oxford: Pergamon Press.

Best, F. (1992). Pour une éducation aux droits de l'homme. Strasbourg: Conseil de L'Europe.

Best, F. (1990). Education, Culture, Human Rights, and International Understanding: The promotion of Humanistic, Ethical, and Cultural Values in Education. Paris: UNESCO.

Bobbino, N. (1992). A Era dos Direitos. Rio de Janeiro: Editora Campos.

Bonal, X. (1998). Sociologia de la Educación. Una aproximación crítica a las corrientes contemporáneas. Barcelona: Paidós.

Bonal, X. & Rambla, X. (1999). "The Recontextualisation Process of Educational Diversity: New Legitimation Forms of Pedagogic Practice", In: International Studies in Sociology of Education, Volume 9 (3), pp. 293- 313.

Bonal, X. (2000). "La coeducación como democratización de la ensenãnza", In: Aula de innovación educativa, Volume. 88, pp. 28- 30.

Boucaud, P. (1989). Le Conseil de L'Europe et la protection de l'enfant, l'opportunité d'une convention européenne des droits de L'énfant. Dossiers sur les droits de L'homme N.º 10. Strasbourg: Conseil de L'Europe.

Branson, B. et. al. (1982). International Human Rights, Society, and the school. Washington: National Council for the Social Studies.

Brauman, R. (1997). A Acção Humanitária. Lisboa: Instituto Piaget.

Brown, M. (1995). Our World, Our Rights. Londres: Secção Britânica da Amnistia Internacional.

Buhrer, M. (1996). Rwanda, Mémoire d'un Génocide. Paris: Le Cherche Midi Éditeur/ Unesco.

Burlet, A. P. J. & Praia, M. (S/ d). A Europa dos Direitos Humanos. Comunidade Europeia de Educação. Edições RIF.

Canadian Human Rights Foundation (S/ d) The Media and Human Rights Challenge. Montréal: Canadian Human Rights Foundation Publications.

Candau, V. M. et. al. (1994). Direitos Humanos e Educação na América Latina. Uma Revisão Bibliográfica. Rio de Janeiro: Novamerica.

Cardoso, C. (1994). Diferenciar as Pedagogias para promover a Igualdade. Porquê? In Pensar avaliação, melhorar a aprendizagem. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.

Cardoso, C. (1994). Pedagogias Diferenciadas para a Educação Multicultural. Como?. In Pensar avaliação, melhorar a aprendizagem. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.

Cardoso, C. (coord.) (1998). Gestão Intercultural do Currículo - 1.º Ciclo. Lisboa: Ministério da Educação / Secretariado Coordenador dos Programas de Educação Multicultural.

Claude, R. P. (1991). Human Rights Education in the Philippines. Manila: Kalikasan Press.

Claude, R. P. (1998). Human Rights in the World. Community: Issues and Action. Philadelphia: University of Philadelphia Press.

Claude, R. P. (1998). Human Rights Education: Its Day Has Come. American Society of International Law, Volume 8, n.º 2.

Coelho, F. A. (1995). Os Ciganos de Portugal. Lisboa: D. Quixote.

Combesque, M. A. (1998). Introdução aos Direitos do Homem. Lisboa: Terramar  

Conseil de L'Europe (1987). Quelques Lumiéres sur les droits de l' Homme. Strasbourg: Conseil de L'Europe.  

Conseil de L'Europe (1991). The Challenge of Human Rights Education. Strasbourg: Cassell / Conseil de L'Europe Series.  

Conseil de L'Europe (1994) Human Rights Education, Including Education for Democratic Values at School Level and Teacher Training, in the Countries of Central and Eastern Europe: summary of existing programmes and needs. Strasbourg: Conseil de L'Europe. 66  

Conseil de L' Europe. (1995). Education and Tolerance in Multicultural Groups. Strasbourg: Conseil de L' Europe.  

Conseil de L' Europe. (1996). All Different, All Equal Education Pack. Strasbourg: Conseil de L' Europe.  

Conseil de L' Europe (1996). Éducation à la Citoyenneté Mondiale. Lisbonne: Centro Norte Sul.  

Conselho da Europa (1995). Álbum dos Direitos do Homem. Estrasburgo: Conselho da Europa.  

Conselho da Europa (2000). Educação Global nos Países Lusófonos. Algumas experiências e contactos. Lisboa: Centro Norte Sul.  

Costa, A. B. (1998). Exclusões Sociais. Lisboa: Fundação Mário Soares / Gradiva.  

Costa, E. M. L. (1995). Os Ciganos: Fontes Bibliográficas em Portugal. Madrid: Editorial Presencia/ Gitana/ Colecção Interface.  

Costa- Lascoux, J. & Weil, P. (1992). Logiques D'etats et Immigrations. Paris: Editions Kime  

Costa- Lascoux, J. & Hily, M. A. (2000). Pluralité des Cultures et Dynamiques Identitaires. Hommage à Carmel Camilleri. Paris: Editions L'harmattan.  

Cotrim, A. M. et. al. (1995). Educação Intercultural: Concepções e práticas em Escolas Portuguesas. Lisboa: Secretariado Coordenador dos Programas de Educação Multicultural / Colecção Educação Intercultural n.º 4.  

Despouy, L. (1993). Human Rights and Disabled Persons. Geneve: Centre for Human Rights.  

Diaz- Aguado, M. J. et al. (1992). Educatión y Desarrollo de la Tolerancia. Madrid: Ministério de Education y Ciencia.  

Ducamp, J. L. (1997). Os Direitos do Homem Contados às Crianças. Lisboa: Terramar.  

Ducamp, J. L. (1998). A Amizade Explicada às Crianças. Lisboa: Terramar.  

Figueiredo, C. C. & Silva, A. S. (2000) "A Educação para a Cidadania no Sistema Educativo Português (1974- 1999)". Lisboa: Instituto de Inovação Educacional/ Gabinete dos Assuntos Europeus e Relações Internacionais.  

Fleury, A. (1996). Comment le siége de la Société des nations est devenu L'Office Européen des Nations Unies. In: The League of Nations, 1920- 1946. New York; Geneva: United Nations.  

Fleury, A. (2000). A propos de l'engagement humanitaire de la Suisse: de l'áction unilatérale à la politique multilatérale. In Guerres et paix: mélanges offerts à Jean- Claude Favez. Genéve: George Edition  

Fórum Justiça e Liberdade. (1997). Guia de Direitos do Cidadão. Lisboa. Contexto.  

Foster, P. (1990). Polity and Practice in Multicultural and Anti- racist Education. London: Routledge.  

Fountain, S. (1993). It's Only Rights! A Practical Guide to Learning About the Convention on the Rights of the Child. New York: UNICEF.  

Galtung, J. (S/ d). Direitos Humanos: uma Nova Perspectiva. Lisboa: Instituto Piaget.  

Graves, N. et. al. (1984). Teaching for International Understanding, Peace, and Human Rights. Paris: UNICEF.  

Haarscher, G. (S/ d). A Filosofia dos Direitos do Homem. Lisboa: Instituto Piaget.  

Heater, D. (1984). L'enseignement sur les droits de l'homme dans les écoles: concepts, attitudes et compétences. Strasbourg: Conseil de L'Europe.  

Henriques, F. (1994). Igualdade e Diferença. Porto: Porto Editora.  

Instituto de Inovação Educacional (1996). Educação e Diversidade. Inovação, vol. 9, n.º 1 e 2. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.*  

Instituto de Inovação Educacional (1998). Revista Noesis. N.º 47. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.*  

Instituto de Inovação Educacional (1998). Revista Noesis. N.º 48. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.*  

Instituto de Inovação Educacional (1999). Revista Noesis. N.º 49. Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.*  

Instituto de Inovação Educacional (1998). Os Nossos Direitos Humanos. Lisboa: Nações Unidas / IIE.*  

Instituto de Inovação Educacional. (1999). Direitos Humanos, Educação para a Cidadania. Inovação, vol. 12, n.º 1.*  

Jackbson, M. (S/ d). United Nations in the 1990s: A second chance?. USA: Publicações das Nações Unidas.  

Jacobsen, A. F. (1999). Introduction to Human Rights Education - A European Perspective. Copenhagen: Danish Center for Human Rights.  

Jean, G. (1997). O Racismo Contado às Crianças. Lisboa: Terramar.  

Jelloun, T. B.( S/ d). O Racismo Explicado aos Jovens. Lisboa: Editorial Presença.  

Kenrick, D. (1998). Ciganos: da Índia ao Mediterrâneo. Lisboa: Secretariado Coordenador dos Programas de Educação Multicultural.  

Kenrick, D. & Puxon, G. (1998). Os ciganos sob o domínio da suástica. Lisboa: Secretariado Coordenador dos Programas de Educação Multicultural.  

Lahon, Didier. (1999). O Negro no Coração do Império. Uma memória a resgatar, Séculos XV- XIX. Lisboa: Secretariado Coordenador dos Programas de Educação Multicultural.  

Langlois, D. (1998). A Injustiça Contada às Crianças. Lisboa: Terramar.  

Langlois, D. (1998). A Política Explicada às Crianças... e aos Outros. Lisboa: Terramar.  

Letria, J. J. (1999). O 25 de Abril Contado às Crianças... e aos Outros. Lisboa: Terramar.  

Letria, J. J. (1999). Timor Contado às Crianças... e aos Outros. Lisboa: Terramar.  

Letria, J. J. (2000). A Cidadania Explicada aos Jovens... e aos Outros. Lisboa: Terramar.  

Levin, L. (1996). Human Rights: Questions and Answers. Paris: UNESCO.  

Lister, I. (1884). L'enseignement et L'apprentissage des Droits de l'Homme. Strasbourg: Conseil de L'Europe.  

Malta, A. et. al. (coords.) (2000). Aristides Sousa Mendes. Um herói português. Lisboa: Asa Editores.  

Marques, V. S. (S/ d). Direitos Humanos e Revolução. Edições Colibri.  

Martins, G. O. (1991). Escola de Cidadãos. Lisboa: Editorial Fragmentos.  

Martins, P. C. & Pereira, S. (1999). Os Direitos da Criança. Braga: Governo Civil de Braga e Instituto de Estudos da Criança da Universidade do Minho.  

Mayor, F. et. al. (1998). Taking Action for Human Rights in the 21st Century. Geneve: UNESCO.  

Menezes, I. (1993). Educação para a Cidadania: Desafios e compromissos numa sociedade democrática. Porto: Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação.  

Mertus, J. et. al. (1998). Our Human Rights: A Manual for Women's Human Rights. New York: UNIFEM.  

Ministério da Educação e Comissão Nacional da UNESCO. (1998). Todos os seres humanos: Manual da Educação para os Direitos Humanos. Lisboa: Gabinete de Assuntos Europeus e Relações Internacionais / Instituto de Inovação Educacional.*  

Miranda, J. (1977). A Declaração Universal dos Direitos do Homem e a Constituição, in AAVV, Estudos sobre a Constituição, 1.º Vol. Lisboa: Livraria Petrony.  

Moreau, J. L. (1998). A Liberdade Explicada às Crianças. Lisboa: Terramar.  

Naquet, P. V. (1987). Les Assassins de la Mémoire. Paris: La Découverte.  

ONU (1989). O Ensino dos Direitos do Homem: Actividades práticas para os ensinos básico e secundário. Genebra: Centro das Nações Unidas para os Direitos Humanos.*  

Parker, V. (2000). Os direitos das Mulheres. Lisboa: Gradiva, Publicações, Lda.  

Partners in Human Rights Education. (1997). Good Things Happen When Students Take Action. Minneapolis: University of Minnesota Human Rights Center.  

Pereira, A. M. (1979). Direitos do Homem. Publicações Dom Quixote.  

Praia, M. (1993). A História Colectiva Retomada no Quotidiano de Cada Um. A Declaração Universal dos Direitos Humanos - Uma Referência Paradigmática. Braga: Universidade do Minho.  

Prigogine, I. & Morin, E. (1998). A Sociedade em Busca de Valores. Lisboa: Instituto Piaget.  

Sá, L. (1992). Eleições e Igualdade de Oportunidades. Lisboa: Caminho.  

Santos, A. C. P. (2000). O mundo que somos. Mem Martins: Nô Edições.  

Savater, F. (1993). Ética para um Jovem. Lisboa: Editorial Presença.  

Selby, D. (1988). Human Rights. Reino Unido: Cambridge.  

Shiman, D. (1993). Human Rights. EUA: Center for Teaching International Relations, University of Denver.  

Smith, D. (1997). Atlas des Conflits Fin de Siécle: Années 90, Guerre de Identité, Guerre de Pauvreté. Paris.  

Sousa, F. et. al. (1993). Os Direitos Humanos e a Escola. Sintra: Sintra Editora.  

Starkey, H. (1991). The Challenge of Human Rights Education. Reino Unido: Cassell Educational Limited.  

UNESCO (1996). Educação: Um Tesouro a Descobrir. Relatório para a Unesco da Comissão Internacional sobre Educação para o Sec. XXI. Jacques Delors (Coord.). Relatório Delors, 1995. Porto: ASA.  

UNESCO (1997). Manual on Human Rights for Primary and Secondary Education. Paris: UNESCO.  

UNICEF( 1996). Education for Peace and InterCommunity Understanding: A Selected Bibliography. Geneve: UNICEF.  

United Nations (1993). Teaching About Human Rights. New York: United Nations.  

United Nations (1993). Teaching About United Nations: Human Rights. New York: United Nations.  

Walker, J. (1990). Violence et résolution des conflits a l' école. Strasbourg: Conseil de L' Europe.  

 

---------- * Estas obras integram a Biblioteca Itinerante dos Direitos Humanos, disponível no IIE, para empréstimo às escolas do Ensino Básico e Secundário.  

 

Endereços da Internet   

Alto Comissário para as Minorias Étnicas. http://www.acime.pt   

Alto Comissariado das Nações Unidas para os Refugiados. http://www.cidadevirtual.pt/acnur/index.html  

Aldeia Global - Associação Juvenil de Cooperação e Desenvolvimento. http://www.aldeiaglobal.org

Amnistia Internacional - Secção Portuguesa. http://www.Amnistia.internacional.pt  

Associação Portuguesa de Apoio à Vítima. http://www.apav.pt  

Associação para Apoio à Integração Social e Comunitária. http://www.espacot.pt  

Centro para a Igualdade de Oportunidades em Educação. http://www.eseset.pt/cioe   

Centro de Investigação de Tecnologias de Informação para uma Democracia Participativa.

http://www.citidep.pt  

Comissão para a Comemoração do 50.º Aniversário da Declaração Universal dos Direitos Humanos e da década das Nações Unidas para a Educação em matéria de Direitos Humanos. http://www.Gdgddc.pt/pt/dh/dudh/index.htm  

Conselho Português para os Refugiados. http://www.telepac.pt/cpr  

Conselho Português para a Paz e a Cooperação. 

http://www.netcolony.com  

Cruz Vermelha Portuguesa. http://www.cvsede.org  

Entreculturas - Secretariado Coordenador dos Programas de Educação Multicultural.

http://www.min-edu.pt/entreculturas/indexold.html  

Gabinete de Documentação e Direito Comparado.

http://www.gddc.pt  

Instituto Camões.

http://www.instituto-camoes.pt  

Instituto de Inovação Educacional. http://www.iie.min-edu.pt

Instituto Norte- Sul.

http://www.nscentre.org   

Inde- Intercooperação e Desenvolvimento. http://www.inde.pt  

Movimento de Solidariedade Lusófona.

http://www.terravista.pt/portosanto  

OIKOS - Cooperação e Desenvolvimento. http://www.oikos.pt  

Action Committee Service for Peace.

http://www.friedensdienst.de/agdf-engl.html  

Allard K. Lowenstein International Human Rights Law project, U. S.

http://www.yale.edu/lowenstein  

Amnesty International.

http://www.amnesty.org  

Australian Human Rights Information Center (AHRIC).

http://www.austlii.edu.au/au/other/ahric  

Austrian Institute for Human Rights (OIM), Austria.

http://www.sbg.ac.at/oim  

Buffalo Human Rights Center, U. S.

http://www.buffalo.edu/soc-sci/pol-sci/hr  

Center for Human Rights and Humanitarian Law, The American University, Washingtom. http://www.wcl.american.edu/pub/humright/info/info.html

 

Centre for Europe's Children, U. K.

http://eurochild.gla.ac.uk/

 

Center for Human Rights Legal Aid (CHRLA), Egypt.

http://www.chrla.org/center.htm

 

Center for the Study of Democracy (CSD), Bulgaria.

http://www.csd.bg

 

Center for the Study of Human Rights (CSHR), U. S.

http://www.columbia.edu/cu/humanrights

 

Center for Education for Racial Equality in Scotland (CERES).

http://dns1.mhie.ac.uk/~ceres

 

Center for Equal Opportunities and Opposition to Racism, Belgium.

http://www.antiracisme.be

 

Center for Multiethnic Research, Sweden.

http://www.multietn.uu.se/eindex.html

 

Center for New Ethnicities Research, U. K.

http://www.uel.ac.uk/cner/index.htm

 

Center for Peace and Development Studies, Ireland.

http://www.ul.ie/~ipirc

 

Centro Espanol de Relaciones Internacionales (CERI).

http://www.ortegaygasset.edu

 

Centro Studi Emigrazione (CSER), Italy.

http://www.scalabrini.org/~cser

 

Child Rights Information Network (CRIN).

http://www.crin.org

 

Copenhagen Peace Research Institute (COPRI), Denmark.

http://www.copri.dk

 

Commission for Racial Equality, U. K.

http://www.cre.gov.uk/about/aboutcre.html

 

Council of Europe.

http://www.coe.int

 

Crimes of War Project.

http://www.crimesofwar.org

 

Department of Peace Studies - University of Bradford, U. K.

http://www.brad.ac.uk/acad/peace

 

Directory of German NGOs in Human Rights & Humanitarian Assistance.

http://www.b.shuttle.de/berghof/deu/v3.htm

 

Education in Human Rights Network, U. K.

http://www.human-rights.net/ehrn/summerschool.html

 

Equal Treatment Commission, The Netherlands.

http://www.cgb.nl

 

European Research Center on Migration and Ethnic Relations (ERCOMER).

http://www.ercomer.org

 

European Roma Rights Center (ECCR), Hungary.

http://www.errc.org 

 

European Centre for Higher Education (CEPES), Romania.

http://www.cepes.ro

 

European Foundation for Management Development (EFMD), Belgium.

http://www.efmd.be

 

European Commission of Human Rights.

http://www.dhcommhr.coe.fr

 

European Committee for the Prevention of Torture.

http://www.dhcommhr.coe.fr

 

European Court of Human Rights.

http://www.echr.coe.int

 

Foundation for Education and Democracy, Poland.

http://www.human-rights.net/fed

 

Geneva International Peace Research Institute (GIPRI).

http://www.spn.ethz.ch/gipri/index.htm

 

Greenpeace International.

http://www.greenpeace.org

 

Groupe de Recherche et d'Information sur la Paix et la Securite (GRIP), Belgium.

http://www.ib.be/grip

 

Harvard University Human Rights Program, U. S.

http://www.law.harvard.edu/programs/hrp

 

Hawai Institute for Human Rights.

http://www.geocities.com/hihrmaui

 

Human Rights Centre of the University of California, Berkeley.

http://ias.berkeley.edu/iasunits/missions/hrc.htm

 

Human Rights in Latvia.

http://www.humanrights.lv

 

Human Rights Institute of South Africa (HURISA).

http://www.sn.apc.org/sangonet/hr/hurisa

 

Human Rights Law Centre, U. K..

http://nottingham.ac.uk/law/hrlc.htm

 

Human Rights Education Associates, U. S.

http://www.hrea.org

 

Icelandic Human Rights Institute.

http://www.humanrights.is

 

Inter- American Court of Human Rights.

http://www1.umn.edu/humanrts/iachr/iachr.html

 

International Criminal Tribunal for Rwanda (ICTR).

http://www.ictr.org

 

International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia (ICTY).

http://www.un.org/icty/index.html

 

International Helsinki Federation for Human Rights, Austria.

http://www.ihf-hr.org

 

International Society for Human Rights (ISHR), Germany.

http://www.ishr.org

 

Institute for Migration Research and Intercultural Studies (IMIS), Germany.

http://www.imis.uni-osnabrueck.de/english/start.htm

 

Institute for Peace Research and Security Policy at the University of Hamburg, Germany.

http://www.rrz.uni-hamburg.de/ifsh/index.htm

 

Institute for Security and International Studies (ISIS), Bulgaria.

http://www.isn.ethz.ch/isis/index.htm

 

Institute for Security Studies (ISS), France.

http://www.weu.int/institute/index.htm

 

Instituto de la Paz y los Conflictos, Spain.

http://www.ugr.es

 

Interdisciplinary Institute for Conflict and Violence Research (IKG), Germany.

http://www.uni-bielefeld.de/ikg/eng/index.html

 

Interdisciplinary Research on Root Causes of Human Rights Violations (PIOOM).

http://www.oneworld.org/euconflict/guides/orgs/eu_h-s/371.htm

 

International Institute for Human Rights Studies, Italy.

http://www.spin.it/iihrs/ind-eng.html

 

Irish Centre for Human Rights, Ireland.

http://www.athenry.net/humanrightscentre/index.html

 

Life & Peace Institute, Sweden.

http://www.life-peace.org

 

Makerere University Human Rights and Peace Centre (HURIPEC), Uganda.

http://heiwww.unige.ch/humanrts/africa/huripec.htm

 

Marmara University Human Rights Center, Turkey.

http://www.ihm.8m.com

 

Minerva Center for Human Rights, Israel.

http://ard.huji.ac.il/publications/25years/chap20.htm

 

Multinational Corporations & Human Rights, The Netherlands.

http://www.multinationals.law.eur.nl/index.html

 

National Commission for Equality and Equal Opportunities for Men and Women, Italy.

http://www.palazzochigi.it/cmparita

 

National Bureau Against Racial Discrimination (LBR), The Netherlands.

http://www.aric.nl

 

Netherlands Institute of Human Rights (SIM).

http://www.rgl.ruu.nl/english/sim

 

Norwegian Institute of Human Rights.

http://www.humanrights.uio.no

 

Organization for Economic Co- operation and Development (OECD).

http://www.oecd.org

 

OSCE High Commissioner for National Minorities (HCNM), The Netherlands.

http://www.osce.org/hcnm/index.htm

 

Pakistan Institute of Human Rights (PIHR).

http://www.pihr.org

 

Peace Research and European Security Studies (AFES), Germany.

http://www.afes-press.de/body_index.html

 

Refugee Studies Centre, U. K.

http://www.qeh.ox.ac.uk/rsp

 

Research Centre for Gender Equality, Greece.

http://143.233.127.5/new/default.htm

 

Research Centre for Turkestan and Azerbaijan (SOTA).

http://www.turkiye.net/sota/sotainfo.html

 

Rights International.

http://www.rightsinternational.org

 

Swiss Peace Foundation (SPF).

http://www.swisspeace.ch

 

Swiss Society for the European Convention on Human Rights (SGEMKO).

http://ourworld.compuserve.com/homepages/ludwig_a_minelli

 

The Atlantic Human Rights Center, Canada.

http://www.stthomasu.ca/research/ahrc/ahrc.htm

 

The Centre for Security Studies and Conflict Research, Switzerland.

http://www.fsk.ethz.ch/index1.htm

 

The Equality Authority, Ireland.

http://www.equality.ie

 

The Institute for Democracy in Eastern Europe, Poland.

http://www.idee.ngo.pl

 

The Pat Finucane Centre for Human Rights and Social Change, U. K.

http://www.serve.com/pfc

 

The United States Institute of Peace.

http://www.usip.org

 

Turkish Human Rights Center.

http://www.ankara.edu.tr/political/auhrc/contact.html

 

UNESCO Chairs on Culture of Peace, Democracy and Human Rights.

http://pluto.unesco.org/education/educprog/ecp/chairs.htm

 

University of Minnesota Human Rights Center.

http://www1.umn.edu/humanrts/hrcenter.htm 

 
Desde 1995 © www.dhnet.org.br Copyleft - Telefones: 055 84 3211.5428 e 9977.8702 WhatsApp
Skype:direitoshumanos Email: enviardados@gmail.com Facebook: DHnetDh
Busca DHnet Google
Notícias de Direitos Humanos
Loja DHnet
DHnet 18 anos - 1995-2013
Linha do Tempo
Sistemas Internacionais de Direitos Humanos
Sistema Nacional de Direitos Humanos
Sistemas Estaduais de Direitos Humanos
Sistemas Municipais de Direitos Humanos
História dos Direitos Humanos no Brasil - Projeto DHnet
MNDH
Militantes Brasileiros de Direitos Humanos
Projeto Brasil Nunca Mais
Direito a Memória e a Verdade
Banco de Dados  Base de Dados Direitos Humanos
Tecido Cultural Ponto de Cultura Rio Grande do Norte
1935 Multimídia Memória Histórica Potiguar